.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روش دولت نهم مبادي بازگشت به خويشتن است

نماينده اصولگرايان در مناظره انتخاباتي با نماينده اصلاح‌طلبان گفت: روش دولت نهم مبادي بازگشت به خويشتن است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، مجتبي زارعي در مناظره سياسي با نماينده اصلاح‌طلبان با حضور دانشجويان در دانشگاه علوم پزشكي بابل اظهار داشت: آيا شما فكر نمي‌كنيد چيزي در مناظرات باشد كه شما قادر به درك آن نباشيد.
وي افزود: امام مي‌گويد ما ملاك جديدي آورديم، ما چهارچوب جديدي را بنا نهاديم، ما آن چهارچوب را عدل مي‌گوييم و با عدل بر مستكبران جهان خرده گرفته و در برابر آنها از مظلومان دفاع مي‌كنيم.
زارعي تصريح كرد: در علوم سياسي به دانشجويان ياد مي‌دهند پيران و زنان محافظه‌كار و جوانان انقلابي هستند اما آيا امام در آغاز انقلاب اينگونه و در پيري محافظه‌كار بود.
وي بيان داشت: انقلاب در كجا منحرف شد و در كجا به اصل خويش بازگشت، جنگ آغاز شد، زير‌ساخت‌هاي اقتصادي كشور ويران مي‌شود، دنياي غرب با تمام قوا عليه انقلاب وارد عمل شده، اما جنگ با پيروزي ما به اتمام مي‌رسد و امام به گورباچف نامه مي‌دهد آيا با اين وجود امام محافظه‌كار است.
زارعي تصريح كرد: چرا زمانيكه جوادي آملي وارد مسكو مي‌شود، همه خبرنگاران جهان تحليل مي‌كنند كه ايران به سمت روسيه رفته است اما زماني كه نامه گشوده مي‌شود، در نامه ذكر شده آقاي گورباچف مشكل شما مبارزه با ذات حق است.
وي افزود: فلسفه كاپيتاليسم انسان را ملاك عمل و فقط حس و تجربه را ملاك قرار مي‌دهد.
زارعي بيان داشت: چرا شهيد رجايي امير كبير نام‌آور است، با اينكه رياست او كوتاه بود براي اينكه از بن تا دندان به هويت آن ملت رجوع مي‌كرد، اين رجايي همان رجايي است كه وقتي وارد سازمان ملل مي‌شود، پاي خود را به حضار نشان مي‌دهد.
وي تصريح كرد: از رحم دولت اصلاحات توسعه‌گرا، دولت اصلاح‌گرا متولد شد اما آيا واقعا دولت نهم متولد شد، خير؛ چرا كه شجره اين دولت به انقلاب اسلامي بر‌مي‌گردد.
زارعي افزود: هر نوع نگاهي از سه ربط به وجود مي‌آيد، ربط انسان با هستي، هستي با انسان، ربط اين دو با عالم بالا و هر سياست عملي مبتني بر سياست نظري است اما بحث ما اين است، دولت اصلاحات، دولت خاتمي و دولت هاشمي به كدامين مباني نظري استوار است.
زارعي با اشاره به اينكه بعد از قطعنامه تا خرداد 76 گفتمان توسعه‌گراي هاشمي كشور را اداره مي‌كرد، تصريح كرد: بايد با دنيا بسازيم اگر امام اينگونه فكر مي‌كرد، چرا بلوك‌ها را به انقلاب دعوت مي‌كرد.
وي خاطر‌نشان كرد: اگر تفكر و دولت احمدي‌نژاد مورد تاييد مردم است، براي اين بوده كه با جان سرو كار دارد.
وي بيان داشت: كتاب اكبر گنجي توسط كدام وزارتخانه حمايت شد، چرا در كتاب فروشي‌ها پشت ويترين به فروش مي‌رسد، در حاليكه دستور داده‌اند اين كتاب را خمير كنند.
زارعي خاطرنشان كرد: روش دولت نهم مبادي بازگشت به خويشتن است، انقلاب براي دنيا برنامه دارد، چون حرف نو آورده است، چون ما انقلاب روح در جهان بي‌روح بوديم.
نماينده اصلاح‌طلبان نيز در اين مناظره سياسي اظهار داشت: اگر عقل فرد يا گروه كشور را اداره كند خطرناك است.
ميرزا‌بابا مطهري‌نژاد بيان داشت: اين عقل از كجا بيرون مي‌آيد كه در همه كنفرانس‌ها شركت كنيم، مقام رهبري يك بار، شهيد رجايي يك بار، خاتمي دو بار ‌اما احمدي‌نژاد پنج بار در اين كنفرانس‌ها شركت كرد، اين عقل و مباني از كجا درآمد.
وي افزود: آنچه مهم است اين است ما هنوز مشكل دو دو تا را حل نكرده مدعي دنيا هستيم، ما بيكاري را حل نكرده مدعي مدل دنيا هستيم، ما گرفتار دولت آرمان طلب در سياست خارجي شديم، هيچ فرايندي بر نمي‌تابد حتي فرآيند قانون.
مطهري‌نژاد تصريح كرد: دولت ما مباني را نمي‌شناسد و حتي حاضر به تاييد نيستند، در برابر اظهارات مشايي مي‌گويد چرا مخالفت مي‌كنند و خواستار بركناري او هستند، چرا علت را از او نمي‌خواهند، مباني اين عقل روشي كجاست.
وي افزود: در سياست خارجي كساني كه تحصيلات علوم سياسي دارند، به سياست جهان و اسلام و مباني امام آشنا بوده و عالم هستند و مردم به آنها و علمشان ايمان دارند و كرسي‌دار فلسفه سياسي هستند، با آنها بنشينيم و شفاف صحبت كنيم تا قانون را اجرا كنند.
وي مهم‌ترين پديده خلقت را انسان و مهم‌ترين پديده بعد از خلقت را اجتماعي شدن ناميد و مهم‌ترين پديده اجتماعي حكومت‌سازي است، براي تعالي و رفاه انسان اتفاق چهار‌مي نخواهد افتاد چه در مباني اعتقادي، سياسي و توجيهي بشر انسان‌ها بايد به رستگاري برسند، حكومت‌ها از شكلي به شكلي ديگر ارتقا يابند و در اين ارتقا بتوانند انسان را نجات دهند و آزاد كنند.
وي افزود: هاشمي چنان عمل كرد كه توازن را در شوروي به نفع ايران به وجود آورد آيا اين خلاف حرف امام است، شايد چنين جلسه‌اي براي پرداختن به مباني و فلسفه سياسي حكومت كفاف ندهد اما اصل اين سياست‌ها از كجا آمد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.125 seconds.